پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

امروز و در شرایطی که همه منتظر حضور شرکت های بزرگ و نام آشنا در مزایده فروش باشگاه پرسپولیس بودند یک شخص حقیقی و ناشناخته به نام علیرضا معظمی نیا نیز در لحظات آخر خودش را به سازمان خصوصی سازی رساند و شخص خود را به عنوان متقاضی خرید پرسپولیس معرفی کرد. وی انگیزه خود از خرید باشگاه را تقدیم آن به همه هواداران و به خصوص مردم کرمانشاه عنوان کرد. همین تقدیم خرید باشگاه به مردم کرمانشاه سر نخی بود تا اطلاعات زیادی از عقبه وی به دست بیاید و مشخص بود وی به تنهایی نمی تواند 300 میلیارد تومان در جیبش بگذارد و به خرید پرسپولیس بیاید و قطعا این پول از طرف یک مجموعه بزرگ اقتصادی به وی تحویل داده شده است.
تمام این مطالب گمانه زنی های رسانه ای است و اطمینانی به صحت تمام آن نیست اما گفته می شود دکتر علیرضا معظمی نیا از طرف جواد مدلل بزرگترین فعال اقتصادی غرب کشور و یکی از ارکان صنعت غذایی کشور مامور به خرید باشگاه پرسپولیس شده است. 
گفته می شود وی یک تاجر واردکننده ی روغن و مواد روغنی و یکی از بزرگترین افرادی است که در صنایع روغنی و نهادهای کشاورزی در ایران فعالیت دارد. بر اساس این گزارش، این تاجر «5 کارخانه روغنکشی بزرگ (استخراج روغن از محصولات گیاهی) در “بندر امام”، “ماهیدشت” و “نابدانه” دارد» و همچنین «صاحب 2 کارخانه بزرگ روغن نباتی» در حال حاضر «نیمه تعطیل» در شمال کشور و کرمانشاه است.
این فرد «به همراه چهار شخص بزرگ مطرح در صنایع غذایی ایران و وزارت کشاورزی، شش رکن اصلی صنعت غذایی ایران را در اختیار داشته و بزرگترین کارتل غذایی کشور نیز به شمار میرود».
وی همچنین در کنار مالکیت کارخانه های آب معدنی، چای، سیمان و ذوب آهن، «یک شرکت بزرگ کارگزاری در بورس» احداث کرده و توانسته «خرید و فروشهای بسیاری را از طریق این شرکت انجام دهد». هرچند که این شرکت نیز همچون تعدادی دیگر از کارخانه هایش «به حالت نیمه تعطیل درآمده است».
“جواد مدلل”، مالک گروه صنعتی “مدلل” و “مجتمع کشت و صنعت و روغن نباتی ماهیدشت کرمانشاه”، “مجتمع کارخانجات روغن نباتی کشت و صنعت شمال”، “کارخانه سیمان سامان”، “آب آشامیدنی دالاهو”، “کارخانه خوراک دام و طیور کرمانشاه دانه” از جمله داراییهای او است.
وی همچنین صاحب دو کارخانه بزرگ روغن نباتی است که با برندهای معروف«غ» و«ن» در شمال کشور و در کرمانشاه دایر بود که به تنهایی حدود 20 درصد بازار روغن آماده کشور را در اختیار دارد.
وی به همراه چهار شخص بزرگ مطرح در صنایع غذایی ایران و وزارت کشاورزی شش رکن اصلی صنعت غذایی ایران را در اختیار داشته و بزرگترین کارتل غذایی کشور نیز به شمار میرود. وی همچنین کارخانه آب معدنی با برند«د» و چای با برند« ت» که تعطیل شده است و کارخانه سیمان که توسط احمدی نژاد افتتاح شد و در حال حاضر، نیمه فعال است و یک کارخانه ذوب آهن نیمه فعال دیگر را در اختیار دارد.
تقی گلرخسار رقیب اصلی هدایتی را بشناسید 
هدایتی که تقریبا برای همه شناخته شده است اما اکنون به معرفی دومین مدعی خرید پرسپولیس یعنی شرکت بهنام پیشرو کیش به نمایندگی تقی گلرخسار می پردازیم. 
تقی گلرخسار، فعال اقتصادی که به تازگی به ایران بازگشته تا در مزایده شرکت کند.
وی که طبق اخبار منتشره در رسانه ها یکی از اعضای هیات رییسه یک شرکت اقتصادی در کیش است، پیش‌تر با رستوران گردان برج میلاد و منوی لاکچری این رستوران (بستنی طلایی) خبرساز شده بود.
گلرخسارها خانوادگی فعال اقتصادی هستند. برادر وی نیز فعالیت های اقتصادی دارد و پسرش نادر نیز مدیرعامل شرکت بهنام پیشروی کیش(اسپانسر پرسپولیس) است.
گفته شده که تقی گلرخسار نایب رییس هیات مدیره امید کیش است جایی که اکبر غمخوار ریاست هیات مدیره‌اش را بر عهده دارد و در شرکت بین‌المللی سرمایه گذار اقتصاد جهان صنعت که در حوزه نفتی و انرژی است نیز حضور دارد و حالا تحت عنوان شرکت بهنام پیشروی کیش خواستار حضور در مزایده شده است.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی