پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

🔸 امروز قصد دارم برخی از واژگان سیاسی بکار برده شده در سیاست ایران را موشکافانه‌تر تبیین کنم. این تحلیل‌ها در راستای انتخابات #۱۴۰۰ است. به یقین به ذهن دارید که رهبری انقلاب در توصیه‌ای به آقای دکتر احمدی‌نژاد فرمودند به شما توصیه می‌کنیم که در انتخابات(۹۶) شرکت نکنید چون نه به صلاح شماست و نه به صلاح کشور. چون حضور شما باعث ایجاد یک دوقطبی خواهد شد و شما اگر در این مقوله وارد شدید، این دو قطبی در کشور ایجاد می‌شود دو قطبی در کشور مضرّ است به حال کشور لذا من صلاح نمی‌دانم شما وارد بشوید.

🔖 اما دوقطبی چیست؟!

🔸 یکی از اساسی‌ترین واژگانی که باید ابتدا آنرا فهم کرد و بعد به سراغ تحلیل مسائل پیرامون انتخابات رفت همین مسئلهٔ دوقطبی است. ساده و روان معنای دوقطبی اینست که تمام جناح‌ها(اعم‌ از چپ و راست)، تمام احزاب(اعم از غیرقانونی و قانونی)، مراجع(اعم از انقلابی و غیرانقلابی)، دستگاه‌های امنیتی(اعم از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه)، حوزه علمیه(اعم از مجمع روحانیون و یا جامعهٔ روحانیت مبارز) و ... با حضور آقای دکتر احمدی‌نژاد در یک صف‌آرایی کاملاً جدی قرار می‌گیرند. در این مطلع سخن، ذکر مصداقی دقیق؛ روشنگر و تبیین‌کنندهٔ جملات بالاست که در زیر به آن اشارتی کوتاه خواهم داشت.

🔸 صف‌بندی میان جریانات و گروه‌های بالا در انتخابات سال ۸۸ نشان از یک صف‌بندی جدّی انقلابی-غیرانقلابی واقعی داد. این صف‌بندی فقط و فقط با حضور شخص احمدی‌نژاد ایجاد شد که تمام غیرانقلابی‌ها را علیه انقلابی‌ها شوراند! توجه کنید و با دقت به این جمله فکر کنید، غیرانقلابی‌ها را علیه انقلابی‌ها شوراند و غائلهٔ عظیم ۸۸ را به راه انداخت چون آنها تمام منافع اقتصادی-سیاسی خود را با روی کار آمدن احمدی‌نژاد از دست رفته دیدند و در همین راستا زیر میز بازی زدند! با نگاه به اتفاقات سال ۸۸ می‌توان فهمید که سیدعلی خامنه‌ای در میان تمام خواص، مراجع، نهادها، دستگاه‌های امنیتی، احزاب، جناح‌ها و حتی اشخاص به ظاهر انقلابی آنقدر تنها بودند که مدام فریاد این عمار سر می‌دادند و در آخر با حالت تضرع دست به توسل خدمت حضرت ولیعصر روحى و أرواح العالمین لتراب مقدمه الفداء برداشتند تا در این صف‌آرایی جدی، نگاه حضرت از جبههٔ انقلاب لحظه‌ای برداشته نشود.

🔸 در آن فتنه عده‌ای قلیل همراه رهبری انقلاب شدند چون از اساس یا با رهبری انقلاب زاویه داشتند و یا ایشان را برای رسیدن به منافع اقتصادی-سیاسی خود می‌خواستند! بعد از فرونشستن غبار فتنه، عده‌ای منافق زالوصفت برخلاف امر رهبری انقلاب، سکوت را ترجیح داده تا در موقع ضربه زدن به پشت جبههٔ انقلاب ضربهٔ اساسی بزنند که در همین راستا خواص ساکت فتنه هم در دولت فعلی و مجلس قبلی صاحب مصدرهای مهمی شدند که به فراخور زمان به برخی از آنها خواهم پرداخت!

🔖 آیا رهبری انقلاب هم در این دوقطبی جای داشتند؟

🔸 جواب این سوال راهگشای بسیاری از تحلیل‌هاست. بله! رهبری انقلاب به عنوان یک انقلابی اصیل، دندان اصل فتنه(هاشمی رفسنجانی) را کشیدند و با قطعیت و استدلال به مردم و خواص فهماندند که حرف آقای احمدی‌نژاد همان حرف رهبریست. به عنوان فردی که در سال ۸۸، از نزدیک خیانت خواص را مشاهده کرده‌ به شما می‌گویم که تمام احزاب و جناح‌ها و بیوت مراجع و ... از ابتدای انقلاب تا آنروز در سال ۸۸ کاندیدا داشتند! از سازمان مجاهدین خلق(منافقین) تا سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی(گروه‌های چندگانه اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان به ظاهر سنتی!) تا مجمع روحانیون مبارز(چپی‌ها) تا جامعه روحانیت مبارز(راستی‌ها)، جبههٔ ملی، نهضت آزادی و ... بجز اندک افرادی، همه و همه علیه دکتر احمدی‌نژادی بودند که رهبری انقلاب در آن دوقطبی با صراحتی آشکار نظرات کسی را تایید کردند که همه علیه او بودند!

🔖 آیا در انتخابات ۹۶ دوقطبی شکل گرفته بود؟

🔸 خیر! دوقطبی زمانی شکل می‌گیرد که ذات قطبی که در مقابل قطب دیگر قرار می‌گیرد آنقدر قوی باشد که همچون سال ۸۸ همه و همه را به میدان اصلی بکشاند. نکته‌ای که ذکر می‌شود باید با دقت خوانده شود وگرنه به شدت بد فهمیده خواهد شد. این مسئله به این عنوان نیست که حضور آقای رئیسی در مقابل آقای روحانی به عنوان مخالف نبوده بلکه به این معناست که آقای رئیسی و امثالهم اصلا قدرت ایجاد دوقطبی را نداشته و ندارند چراکه اگر چنین اتفاقی رخ می‌داد دوباره تمام غیرانقلابیون علیه انقلابیون به صحنه می‌آمدند تا به زیر میز بازی بزنند و نظر انقلابیون را مانند فتنهٔ ۸۸ در نطفه خفه کنند!

🔖 چرا احمدی‌نژاد در انتخابات ۹۶ ثبت‌نام کرد؟

🔸 دلایل ثبت‌نام دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات ۹۶ بسیار است که هرکدام از آنها دارای ابعاد مهمیست که ان‌شاءالله به شرط اجازه آنها را تبیین خواهم کرد. فردی در تراز بندهٔ حقیر نسبت به ردّصلاحیت دکتر احمدی‌نژاد آگاهی داشت حالا شما انتظار دارید یکی از برجسته‌ترین سیاست‌مداران جمهوری اسلامی از ردّصلاحیت خویش خبر نداشته باشد؟! دکتر احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۹۶ ثبت نام کرد تا به مردم بگوید انقلابی اصیل در انتخابات حضور ندارد چراکه اگر حضور داشته باشد در انتخابات و بعد از آن دوقطبی ایجاد خواهد شد! وقتی دوقطبی در انتخابات صورت نگرفت یعنی نمایندهٔ جبههٔ انقلاب آنقدر توان نداشته که جبههٔ غیرانقلابی علیه او بشورد! آقای دکتر احمدی‌نژاد با ثبت‌نام خود در انتخابات به مردم تلویحاً گفت که تمام نماینده‌های جبههٔ انقلاب قلابی و فیک هستند چراکه اگر واقعی بودند تیم غرب‌گراها و فتنه‌گران زیر میز بازی می‌زدند اما مردم گفت‌وگوهای نسبتاً آبکی را افراد مختلف دیدند!

▪️ تذکر: آقای رئیسی انسان بسیار خوب و بدون سابقه‌ایست که انقلابیست اما میزان انقلابی بودن درجه دارد که ایشان بنا به وسع الهی که به ایشان از طرف خداوند داده شده به مانند تراز احمدی‌نژادی نیست که معاویه‌های زمان علیه وی بشورند. ذکر ۲ دلیل را برای استدلال خود کافی می‌دانم؛

🔹 ۱- همه خروجی انتخابات و بعد از آنرا دیدند و مشاهده کردند منافقین، ضدانقلاب و ساکتین فتنه به هیچ وجه مانند سال ۸۸ زیر میز بازی نزدند!

🔹 ۲- مهم‌تر از آن اگر رهبری انقلاب می‌دانست که اگر حضور آقای رئیسی باعث ایجاد دوقطبی خواهد شد، به او هم اجازهٔ ورود نمی‌دادند اما ایشان می‌دانستند که آقای رئیسی توان ایجاد صف‌بندی کامل حق علیه باطل را ندارد!

🔖 نظر ارگان‌هایی نظیر بیت در مورد سخنان رهبری انقلاب چه بود؟

🔸 با دقت نظری در سایت رهبری انقلاب متوجه خواهید شد که دست‌اندرکاران بیت که یکی از اثرگذارترین کنش‌گران در خروجی شورای نگهبان بوده و هستند با زیرکی تمام(بخوانید حقّه‌بازی و نیرنگ) برچسب دوقطبی دروغین را برخلاف سخنان صریح رهبری انقلاب مبنی بر ایجاد دوقطبی در ورود دکتر احمدی‌نژاد به صحنهٔ انتخابات کشور، دروغین تفسیر کردند! حالا باید این سوال را از این افراد پرسید که آیا رهبری انقلاب در سال ۸۸ خود را بازیچهٔ احمدی‌نژادی قرار داد که دوقطبی به راه انداخته بود که رهبری انقلاب خودشان با صراحت در آن دوقطبی نشان دادند که کنار فردی به نام هاشمی نیستند؟!! مردم باید بدانند حیات سیاسی این عده با روی کار آمدن دکتر احمدی‌نژاد به اتمام خواهد رسید و این عده در وقاحت و دروغ بستن نسبت به رهبری انقلاب هیچ باکی نداشته و ندارند. این افراد همان عده‌ای هستند که به دروغ به رهبری تاییدیهٔ برجام را نسبت دادند تا علی لاریجانی به راحتی هرچه تمام‌تر بتواند آن ننگنامهٔ شوم را در مجلس تصویب کند. با کلیک روی دوقطبی دروغین، برچسب سایت khamenei.ir کاملاً قابل مشاهده است.

🔖 و مهم‌ترین سوال اینکه آیا شورای نگهبان دکتر احمدی‌نژاد را ردّصلاحیت کرد؟

🔜 همانگونه که عرض کردم فهم دوقطبی که رهبری انقلاب از آن سخن گفتند بسیار مهم است. شورای نگهبان به واقع نظر تمام متغیرهایی نظیر مراجع، احزاب، نهادها، بیوت علما، بیت، بخشی از سپاه، گروه‌ها، برخی مقام‌های مسئول در دستگاه‌های امنیتی(چه وزارت و چه سازمان اطلاعات سپاه) و افرادی که علی‌الظاهر انقلابی بودند را لحاظ کرد. اگر تحلیل را به دقت دنبال کرده باشید متوجه خواهید شد که ردّصلاحیت دکتر احمدی‌نژاد قبل از ورود به شورای نگهبان، توسط متغیرهایی که آمدن آقای دکتر احمدی‌نژاد به ضرر آنها بود و آنها را در بالا ذکر کرده‌ام از پیش نوشته شده بود و صرفاً شورای نگهبان این ردّصلاحیت از پیش نوشته شده را امضاء کرد! اما این امضاء دوگونه بود که باید منصف بود و از آن عبور نکرد. امضاءِ آیاتی نظیر آقایان جنتی، هاشمی شاهرودی و یزدی روی پروندهٔ آقای دکتر احمدی‌نژاد به واقع در راستای حرف رهبری انقلاب به منظور جلوگیری از دوقطبی یادشده توسط ایشان بود نه آنکه مانند بقیهٔ اعضاء در راستای منافع و عمل و رفتار بقیهٔ متغیرهای یادشده عمل کنند. این تحلیل ادامه دارد

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی