پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

شرکت مجیک لیپ که در عرصه‌ی واقعیت افزوده فعالیت دارد، در یک ویدیوی مفهومی کاربردهای این فناوری را به تصویرکشیده و امیدوار است در آینده‌ی نزدیک به کمک هدست‌های واقعیت افزوده،به این فناوری دست یابد. در ادامه با زومجی همراه باشید.ظاهراً در آینده می‌توانیم در محیط کار خود به روبات‌ها شلیک کنیم!

اما راهی که مجیک لیپ در پیش گرفته با هرآنچه قبلاً دیدیم، تفاوت دارد. این شرکت می‌خواهد اشیای مجازی به صورت یکپارچه با اشیای حقیقی ارتباط برقرار کنند و با آن‌ها تعامل داشته باشند. نیل استفنسون، نویسنده‌ی رمان علمی تخیلی Snow Crash که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد، سال گذشته به عنوان «آینده‌نگر ارشد» به شرکت مجیک لیپ پیوست. او درباره‌ی اهداف شرکت می‌گوید:

مجیک لیپ در توضیحات ویدیوی خود می‌نویسد «چیزی که اینجا می‌بینید، بازی‌ای است که ما هم‌اکنون در حال تجربه در دفتر کارمان هستیم.» واضح است که بازی اصلی هنوز به این میزان بهبود نیافته، اگر باور کنیم که این یک پروژه‌ی واقعی در حال توسعه است. زمانی که از آن‌ها درباره‌ی این بازی سوال شد، کاملاً سوالات را نادیده گرفتند و تنها به این جواب بسنده کردند «خوشحالیم که خوشتان آمده!» مجیک لیپ به وضوح امیدوار است که این ویدیو سر و صدای زیادی ایجاد کند.

با این حال هنوز زود است که این فناوری را به این شکل قبول کنیم. به خصوص با توجه به این که شرکت وِتا (WETA) که متخصص ساخت جلوه‌های ویژه است و سری فیلم‌های ارباب حلقه‌ها را در کارنامه‌ی خود دارد، در ساخت این ویدیو نقش داشته است. اما چیزی که دیدیم تصویر مناسبی از مسیری که در پیش رو داریم ترسیم می‌کند و با سرمایه‌ی ۵۴۱ میلیون دلاری که مجیک لیپ سال گذشته جذب کرده، شاید واقعاً روزی چنین تجربه‌ای را داشته باشیم.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی