پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

از ویژگی های مشترک همه ی کشور های در حال توسعه این است که فکر می کنند می توانند با تحولات ناگهانی وضع خود را تغییر دهند و به اهداف بلند خود برسند.مثلا در شوروی، به ناگهان در عرض 5 سال کشاورزی را کنار نهادند و کشورشان را صنعتی کردند و به جای تولید محصولات کشاورزی، به تولید محصولات مصرفی روی آوردند،همین امر موجب آشفته شدن اوضاع کشورشان شد و برخی مناطق دچار قحطی وحشتناکی شدند و بسیاری مردم مردند.

بعد به یکباره تصمیم گرفتند به صنعت کشاورزی باز گردند و دوباره همین تصمیم ناگهانی و تحولات خیلی سریع، موجب عوارض وحشتناک دیگری شد و آنها را دچار رکود طولانی کرد که حتی منجر به فروپاشی شوروی شد.

در ایران نیز وضع به همین منوال است، برخی دچار این بیماری خطرناک و توهم زا شده اند که خیال می کنند تحولات سریع و انقلابی جامعه را نجات خواهند داد.

همواره جمع بین دین و مدرنیته دو حالت داشته و دارد

  1. جمع بین لیبرالیسم و دین که نتیجه اش یک دین حد اقلی است.
  2. جمع بین کمونیسم و دین که نتیجه اش انقلاب و بیداری توده هاست.

نتیجه همه انقلابهای قرن بیستم هم شبیه به هم است:

  1. دموکراسی
  2. تکنولـوژی

در همه انقلاب ها، دیکتاتور سقوط می کند و یا اسلام هدف است یا عدالت یا آزادی.

همه انقلابها ایدئولوژیک هستند اما اساسا انقلاب یک پدیده ی مدرن است؛ و ملتها را وارد مرحله ای از مدرنیته می کنند انقلاب اسلامی آخرین مقاومت ها را در برابر توسعه زدگی و مدرنیته از بین برد و مردم ایران بعد از نقلاب به شدت توسعه زده شدند.البته تاریخ دویست ساله ما تاریخ غربزدگی ماست و همواره ما به نحوی بیمارگونه عوالم توسعه را طی کرده ایم.فقط بعد از انقلاب این توسعه زدگی به نام اسلام رقم خورده است.

متاسفانه طراحان نظام ما[بهزاد نبوی و هاشمی رفسنجانی با تفکرات نزدیک به جریانهای کمونیستی و لیبرالیستی]بعد از انقلاب ساختار حکومت را بر مبنای نظرات منتسکیو طراحی نمودند. [منتسکیو جزو موسسین و بزرگان نظام لیبـرال است] تفکیک قوا از نظرات منتسکیو است که خودش می گوید بهترین نظام برای برقراری نظام لیبرالیسم می باشد

ما دولت را که نیروی محرکه نظام است و قلب تپنده نظام محسوب می شود را بر اساس نظامهای متداول مدرن تفکیک کردیم.یعنی 22 وزارت خانه مدرن و همین نیروی محرکه آینده نظام را و سیر تحولات نظام را جهت می دهد. این بیماری (لیبرالیزاسیون)ریشه های فرهنگی جامعه ما را خشکاند و ما را دچار بی تاریخی و سر در گمی کرده است.

  1.  نابـودی اشتـغال
  2. نابـودی خانواده
  3. و...

در مشروطه به یکباره همه چیز نظام کشور مدرن می شود و نظام قضایی، از روش فقهی به روش حقوقی تبدیل میشود و روحانیت به یک باره جایگاهش را از دست می دهد و همین امر موجب بحران هویت روحانیت می شود که در سالهای بعد از مشروطه اثرات آن به وضوح نمایان می گردد ..

  • نابودی تمام ساختار امنیتی قدیم و ریشه دار (عشایری) کشور و ایجاد یک ارتش مدرن در دوره رضاخان ما را به شدت ضعیف کرد و موجب ایجاد هزاران بحران شد.
  • مدرن کردن ناگهانی کشور و چادر از سر کشیدن ها و حمله به هیئت ها.
  • انقلاب سفید شاه و نابودی کشاورزی ایران به خاطر اصلاحات ناگهانی.
  • انقلاب اسلامی 57 و تغییرات ناگهانی و مشکلات درون دولتی که موجب بحرانهای بیشمار در کشور شد.
  • تحولات وحشتناک اقتصادی و صنعتی کردن احمقانه ایران در دهه هفتاد به دست هاشمی که اقتصاد خانوارهای ایران را دچار بحرانهای شدید کرد.
  • دوران خاتمی و تصمیم به لیبرالیزه کردن کشور در عرض مدت کوتاه و حمله به همه مقدسات و بحرانهای سیاسی.
  • احمدی نژاد و تحولات خیلی سریع و غیر عادی،فنری که آنقدر فشرده شد که در سال 1391 موجب بحرانهای مالی و پولی شد.
  • و در نهایت وعده احمقانه اصلاحات در صد روزه که قطعا یکی از مهمترین دلایل رای آوری روحانی شد.

که متاسفانه اگر مردم ما دچار توهم نبودند، روحانی را به دلیل این وعده اش،خطرناک می دانستند و نه امید بخش ؛ در آینده نیز ما به جای تغییرات ناگهانی باید به فکر اندیشیدن باشیم،جنگ قدرت در کشور ما کاملا فرا گیر شده و همه ابعاد نظام را فرا گرفته. آیا این یک مسئله عارضی است؟ یا جنس نظام ما آنگونه است که دیر یاد زود ما را به اینجا می رساند.

اینکه سید حسن خمینی بتواند رای بالایی را در مجلس خبرگان بیاورد، پیام مهمی به همه ی سیاسیون کشور است که باید به رهبری آینده سید حسن خمینی، گردن بنهند.سید حسن خمینی، به طیف هاشمی نزدیک است(لیبرال) و اگر رهبر ایران شود، صدر تا ذیل نظام خالی از هرگونه آرمان دینی و انقلابی خواهد شد.


بحران سازی و یا سقوط نظام و انقلابی دیگر ویا عدم شرکت در انتخابات، راه نجات ما نیست.

ما نیازمند اندیشیــدن هستیـم

نیازمند خـودآگاهی

در یک جامعه[نه ملت] غرب زده،رشـد ۶۱ درصـدئ ثبت نام انتخابات مجلس جائ تأمل دارد،

تحولات غیر عـادی نشانه توهم توطعه و انحطـاط است


اینکه جامعه اصلاح طلب در توهم ناشی از عوامفریبی[وعده های دروغین] انتخابات 92 به سر می برند شکی نیست،اما فعل و انفعالات و تحولات غیر عادی در حال انجام این طیف سوخته برای انتخابات دهم مجلس شورای اسلامی و مهمتر از آن مجلس خبرگان نشان از وجود برنامه هایی از پیش برنامه ریزی شده دارد،تحرکات امروز طیف سوخته هر ذهن فعالی را به اعترافات نبوی در فتنه 88 معطوف میکند:

          [ما باید سعی کنیم احمدی نژاد را کاندیدای رهبری معرفی کنیم که اگر شکست خورد، رهبری

       شکست خورده باشد. ما یک بار این کار را در [انتخابات ریاست جمهوری] خرداد 1376 انجام دادیم

 که ضربه سنگینی بود به سختی از جا بلند شدند. اکنون باید ضربه نهایی را به رهبری بزنیم]

و مهمتر از همه دست آوردهای امروز مذاکرات هسته ای را با مذاکرات الجزایر مقایسه کنید:

  1. آزادی گروگان های آمریکایی از ایران.
  2. چشم پوشی کردن ایران از بسیاری از خواسته های خود، از جمله تسلیم کردن شاه و بازگرداندن اموالش.
  3. صرف نظر کردن ایران از حق مصونیت حاکمیت خود در اجرای احکام دیوان داوری و در نتیجه صدور مجوز استفاده از اموال ایران در هر کشوری.
  4. پس گرفتن 1400 دعوی به ثبت رسیده جمهوری اسلامی ایران علیه اتباع آمریکایی.
  5. پیگیری دعاوی اتباع آمریکایی علیه دولت جمهوری اسلامی ایران در دیوان عمومی و صدور آراء به نفع آنها.
  6. باج گرفتن ضد انقلابیون ایرانی دوتابعیتی یا مهاجر به آمریکا از جمهوری اسلامی ایران و پرداخت صدها میلیون دلار به آنها.
  7. عدم اعتراف و عدم پوزش خواهی آمریکا به ارتکاب جرم علیه ملت ایران.
  8. بازپسگیری کمتر از 3 میلیارد از 12 میلیارد دلار دارایی های مسدود شده ایران.
  9. تسویه وام های کلان ایران از بانک های آمریکایی با بهره کم و بصورت طولانی مدت. ایران تا آن زمان ملزم به پرداخت اقساط وام ها در سر موعد بود. این در حالی است که ایران تأخیری در پرداخت اقساط سررسید شده نداشته و دولت و بانک های آمریکایی نیز تقاضایی جهت تسویه وام ها نداشتند. ما در آن زمان از آمریکا 10 میلیارد دلار طلب داشتیم که حدود 4 میلیارد دلار آن دریافت شد و بهزاد نبوی 5/3 میلیارد دلار آن را جهت تسویه وام ها به آمریکا پرداخت کرد. این در حالی است که در آن شرایط روز کشور و با توجه به هزینه های جنگ و نیازهای دفاعی، ایران نیاز مبرم به ذخایر ارزی داشت.
  10. عدم درخواست استرداد اموال ایران در آمریکا به ویژه اموال نظامی بلامنازع متعلق به ایران در انبارهای آمریکا. این در حالی است که ما در شرایط جنگ با عراق قرار داشتیم و باید اقلام نظامی و دفاعی خود را دریافت می کردیم.

بهزاد نبوی برخی حقوقدان های مسلمان را که در هیئت ایرانی حضور داشتند و با مفاد این موافقت نامه مخالف بودند، از هیئت ایرانی برکنار کرد و به جای آنان از افرادی که تجربه آنچنانی در این مسائل نداشتند، استفاده کرد تا بیانیه تنظیم شده به نفع آمریکایی ها را تأیید کنند.

بعد از امضای توافق نامه توسط بهزاد نبوی، با بررسی هایی که در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت، مشخص شد که آمریکایی ها حاضر به پذیرفتن تمامی شروط ایران بودند، اما بهزاد نبوی تمام مفاد را به نفع آمریکا امضاء کرده بود. پس از آن قرار شد که نتیجه این تحقیق و تفحص را منتشر کنند که آقای رفسنجانی مانع شد.

قیاس با خودتان

مهم‌ترین مفهومی که یک نظام ارزشی با آن درگیر است «عدالت» است. افق یک نظام ارزشی نمی‌تواند از «قسط» و «عدل» جدا باشد اما از عجایب روزگار ماست که اصلاح طلبانی به مناصب مدیریتی می‌رسند که هیچ دیدگاه نظری ندارند و سقف فکرشان نگاه کردن به نظام‌های اقتصادی ظاهرا موفق و الگوبرداری و تقلید از آن‌هاست. اینکه تبعیض و ظلم تا چه حد در جامعه شایع شود برایشان اهمیتی ندارد، مهم این است که آنچه در غرب اتفاق افتاده عینا در ایران بازسازی شود.

بیسوادی اصلاح طلبان و خودبزگ‌بینی‌شان امر عادی است. اما اینکه یک اصلاح طلبِ بیسواد جرأت کند باز هم فکر حرکت و فتنه ای دیگر علیه ملت و نظام را رسما و علنا به زبان بیاورد مضحک است، اما اگر در کمین نشستن برخی برای حرکت بر علیه نظام تردیدی باشد قطعاً طیف سوخته در صف اول قرار می‌گیرند.

انحطاط اصلاح طلبان تنها نتیجه این توهم است

دریافت نسخه PDF

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی