پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

پایگاه خبری تحلیلی رسا

اولین رسـانه مستقـل خبــری،تحلیـلی منطقه

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: داعش نیامده بود تا فقط "جلولا" را تصرف کرده و در همان جا بماند، بلکه قصد پیشروی به سمت مرزهای ما را داشت و می‌خواست قصرشیرین، سومار و نفت شهر ما را تصرف کند.

امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ضمن تشریح جزئیات مقابله با تهدید داعش در خرداد ماه سال جاری اظهار داشت: امروز چهره تهدیدات عوض شده و ما در سطح منطقه با جنگها نیابتی و مشارکتی روبرو هستیم لذا سعی کردیم متناسب با نوع تهدیدات ظرفیت‌های لازم را ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در این رابطه در دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری فعالیت‌های لازم را جهت ایجاد پوشش امنیتی مناسب انجام داده ایم تصریح کرد: ما در حوزه سخت افزاری متناسب با نوع تهدیدات تسلیحات جدیدی را ساخته‌ایم که در ۲۹ فروردین از آن رونمایی می‌شود و همچنین در حوزه نرم افزاری تاکتیک‌های نوین را علاوه بر تاکتیک‌های کلاسیک دوران دفاع مقدس مورد بررسی قرار داده و در یگان های رزمی خود عملیاتی کرده ایم.

** نقشه‌ای که داعش برای ایران کشیده بود

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به توانمندی این نیرو در مقابله با هر نوع تهدید و خصوصا مدل‌های نوینی از جنگ در سطح منطقه (نیابتی و مشارکتی) اظهار کرد: در اوایل سال جاری شاهد پیشروی‌های گروه تروریستی داعش در خاک کشور عراق بودیم که به مرور زمان سرعت این پیشروی‌ها از شرق عراق به طرف مرزهای کشورمان نزدیک می‌شد و جالب است که بدانیم همانطوری که صدام هنگام تجاوز به کشورمان نقشه جغرافیایی جدیدی را برای خود متصور شده بود و طبق آن برخی از استان‌های ایران اسلامی همچون خوزستان را ضمیمه خاک عراق کرده بود، داعش هم به تاسی از همین خیال باطل، هنگامی که در حال نزدیک شدن به مرزهای ما بود نقشه‌هایی را در فضای مجازی منتشر کرد که در آن بخش‌هایی از کشورمان را جزو تصرفات خود به حساب آورده بود.

** اعزام ۵ تیپ رزمی به مناطق مرزی/ ۴۰ کیلومتر فراتر از مرز را خط قرمز اعلام کردیم

وی با بیان اینکه داعش نیامده بود تا فقط “جلولا” را تصرف کرده و در همان جا بماند، بلکه قصد پیشروی به سمت مرزهای ما را داشت و می‌خواست قصرشیرین، سومار و نفت شهر ما را تصرف کند تصریح کرد: بعد از اینکه چنین شرایطی بوجود آمد بلافاصله به نیروی زمینی ابلاغ شد تا جهت کنترل وضعیت و مقابله با تهدید وارد منطقه شود.

امیر پوردستان ادامه داد: نیروی زمینی علاوه بر نیروهایی که جهت مراقبت از مرزها در منطقه تحت فرمان داشت به سرعت پنج تیپ رزمی دیگر را به منطقه اعزام کرد، و با هماهنگی که با دولت عراق انجام دادیم، جهت شناسایی و ارزیابی تهدید تا ۴۰ کیلومتری خاک عراق وارد شدیم.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های بالگردی این نیرو بر فراز مواضع داعش افزود: ما ۴۰ کیلومتری خاک عراق را خط قرمز اعلام کردیم و همانطوری که همه مشاهده کردند این قدرت نیروی زمینی بود که ترس رابه دل داعش انداخت و هنگامی که آنان قدرت و اقتدار نیروهای ما را دریافتند دیگر جرأت نکردند پا را فراتر بگذارند و به نیروهای ما نزدیک شود، لذا به اعماق خاک عراق فرار کردند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جزئیاتی از پیام تهدید آمیز نزاجا به داعش را که چندی پیش از سوی جانشین فرماندهی نزاجا عنوان شده بود که منجر به ترس شدید و فرار آنها از منطقه شده بود را برایمان بازگو کنید، افزود: توجه داشته باشید ما با گروه داعش ارتباط پیامی نداریم، لذا می‌توان گفت حضور ما در منطقه به نوعی بیانگر پیام ما است یعنی وقتی‌که با قدرت کامل در نقاط مرزی حاضر می‌شویم در واقع پیام خود را به دشمن انتقال داده‌ایم.

**استقرار توپخانه‌های نزاجا در نقاط صفر مرزی

امیر پوردستان در این رابطه افزود: قاعده بر این است که توپخانه‌ها در زمان بروز تهدید با یک فاصله یک سوم و یا دوسوم از مرز مستقر شوند، اما نیروی زمینی از این جهت که می‌خواست در آن مقطع با اقتدار کامل پاسخ تهدید را بدهد، توپخانه خود را با کالیبرهای مختلف در نقاط صفر مرزی مستقر کرده و نفرات دیده‌بان را جهت شناسایی به آن سوی مرزها فرستاده و همچنین بالگردهایش بالای سر داعش موضع عملیاتی گرفته و باید بگویم همه این اقدامات در واقع به نوعی ارسال پیام ما برای گروههای تکفیری است که بداند ما مقتدرانه و برای انهدام آن‌ها آمده‌ایم.

وی در پایان نیروی زمینی را یکی از نیروهای با ظرفیت و پتانسیل بالا ارزیابی کرده و افزود: با وجود جوان مومن با انگیزه و خطرپذیر و ولایتمداری که در اختیار این نیرو قرار دارد می‌توان در تمامی ماموریت‌های پیشرو سربلند و سرافراز بیرون آمد.

نظرات  (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی